Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Bezpieczeństwo i higiena pracy : identyfikacja i pomiary czynników środowiska pracy, środki ochrony zbiorowej i indywidualnej, zasady postępowania itp.

Moderatorzy: Renti, ewania, Andrzej J.S

Awatar użytkownika
wojtek.d
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 8404
Rejestracja: 15 marca 2013, 09:34

Re: Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Post autor: wojtek.d » 16 lipca 2013, 08:01

Przeszkadzają :roll: to mało powiedziane :lol:
Jak nie ma w firmie wypadków, to znaczy, że pracownicy nie pracują

Awatar użytkownika
abraxus
3125...6249 postów
3125...6249 postów
Posty: 4835
Rejestracja: 10 września 2012, 12:18

Re: Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Post autor: abraxus » 16 lipca 2013, 08:03

Meriodok pisze:
Jak nasz kraj będzie bardziej cywilizowany to tak jak np. w Holandii będzie to na zasadzie instruktażu stanowiskowego. Sorki jaka to trudność jeździć np. wózkiem unoszącym na który trzeba mieć imienne zezwolenie ;-)
Niemców chyba można nazwać cywilizowanymi i u nich z tego co się orientuję też się "robi" uprawnienia na wózki. Wózek wózkowi nie równy. Na nie które uprawnienia powinny być a na niektóre są zbędne. Myślę, że powinno to zależeć od ciężaru jaki ma przewozić operator
Kontrola najwyższym wyrazem zaufania
-Włodzimierz Lenin
Zachód zaczyna się za Odrą
-zasłyszane przy piwie

Awatar użytkownika
wojtek.d
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 8404
Rejestracja: 15 marca 2013, 09:34

Re: Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Post autor: wojtek.d » 16 lipca 2013, 08:12

na ciężarówki, jeżeli świadczysz usługi, to też musisz mieć przewóz rzeczy... ale tylko w Polsce. Kiedyś kosztował 600zł, teraz, jak chcesz sobie zrobić po raz pierwszy - niespełna 3tyś. Po co komu to, skoro powtarzają wszystko co było na prawku?
Jak nie ma w firmie wypadków, to znaczy, że pracownicy nie pracują

Awatar użytkownika
abraxus
3125...6249 postów
3125...6249 postów
Posty: 4835
Rejestracja: 10 września 2012, 12:18

Re: Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Post autor: abraxus » 16 lipca 2013, 11:24

wojtek.d pisze:na ciężarówki, jeżeli świadczysz usługi, to też musisz mieć przewóz rzeczy... ale tylko w Polsce. Kiedyś kosztował 600zł, teraz, jak chcesz sobie zrobić po raz pierwszy - niespełna 3tyś. Po co komu to, skoro powtarzają wszystko co było na prawku?
żeby poprawić bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo socjalne rządzących. Oczywiście, że to nie jest potrzebne. Wymyślili takie brednie, żeby mydlić UE oczy, że robią coś na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Znaleźli kozłów ofiarnych w postaci kierowców ciężarówek i ich obarczają całym złem które jest na drogach. Podejrzewam, że trafiło na nich bo wypadki z udziałem tirów są zawsze spektakularne a trup się ściele gęsto i krwawo. W związku z tym mają "usprawiedliwienie" żeby doić bezlitośnie tirowców.
Kontrola najwyższym wyrazem zaufania
-Włodzimierz Lenin
Zachód zaczyna się za Odrą
-zasłyszane przy piwie

Awatar użytkownika
wojtek.d
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 8404
Rejestracja: 15 marca 2013, 09:34

Re: Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Post autor: wojtek.d » 16 lipca 2013, 11:38

spektakularne owszem, lecz z tymi trupami, to już nie tak do końca, bo bardziej narażeni są motocykliści i to ich krzyzy mamy najwięcej na drogach. Tylko:
- aby posprzątać po kolizji czy wypadku z udziałem ciężarówki, to fotoreporter z Suwałk zdąży przyjechać do Opola, by zrobić zdjęcie, a motocykl 2 z pomocy drogowej wrzuci na lawetę i po czynnościach prokuratora nie ma ani śladu o wypadku.
- nikt inny by się nie zgodził na płacenie za kurs takich pieniędzy, ale kierowcy ciężarówek muszą, bo by pracę stracili, a pracodawcy muszą oddelegować, bo kto by na nich zarabiał
- to na transporcie ciężarowym opiera się teraz cały świat
Jak nie ma w firmie wypadków, to znaczy, że pracownicy nie pracują


Awatar użytkownika
abraxus
3125...6249 postów
3125...6249 postów
Posty: 4835
Rejestracja: 10 września 2012, 12:18

Re: Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Post autor: abraxus » 16 lipca 2013, 11:44

wojtek.d pisze:spektakularne owszem, lecz z tymi trupami, to już nie tak do końca, bo bardziej narażeni są motocykliści i to ich krzyzy mamy najwięcej na drogach. Tylko:
- aby posprzątać po kolizji czy wypadku z udziałem ciężarówki, to fotoreporter z Suwałk zdąży przyjechać do Opola, by zrobić zdjęcie, a motocykl 2 z pomocy drogowej wrzuci na lawetę i po czynnościach prokuratora nie ma ani śladu o wypadku.
- nikt inny by się nie zgodził na płacenie za kurs takich pieniędzy, ale kierowcy ciężarówek muszą, bo by pracę stracili, a pracodawcy muszą oddelegować, bo kto by na nich zarabiał
- to na transporcie ciężarowym opiera się teraz cały świat
motocyklistow wbrew pozorom nie ginie duzo bo ogolnie nie ma ich za duzo. Jednak "sukces" maja prawie zawsze. Gina w zasadzie w najprostszym wypadku
Kontrola najwyższym wyrazem zaufania
-Włodzimierz Lenin
Zachód zaczyna się za Odrą
-zasłyszane przy piwie

Awatar użytkownika
wojtek.d
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 8404
Rejestracja: 15 marca 2013, 09:34

Re: Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Post autor: wojtek.d » 16 lipca 2013, 12:13

abraxus pisze:
motocyklistow (...) ma ich za duzo.
Czyżby? Na opolskich drogach w ostatni weekend zginęło 5 motocyklistów :wink: Natomiast ciężarówki rozwalone w całym tygodniu były 3 z czego jedna osoba zgineła, a był to kierowca osobówki, który z niewyjaśnionych przyczyn zjechał na przeciwległy pas prosto pod nadjezdżającą wannę
Jak nie ma w firmie wypadków, to znaczy, że pracownicy nie pracują

Awatar użytkownika
abraxus
3125...6249 postów
3125...6249 postów
Posty: 4835
Rejestracja: 10 września 2012, 12:18

Re: Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Post autor: abraxus » 16 lipca 2013, 12:15

Musisz popatrzeć w roczne statystyki z całego kraju :)
Kontrola najwyższym wyrazem zaufania
-Włodzimierz Lenin
Zachód zaczyna się za Odrą
-zasłyszane przy piwie

Awatar użytkownika
wojtek.d
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 8404
Rejestracja: 15 marca 2013, 09:34

Re: Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Post autor: wojtek.d » 16 lipca 2013, 12:28

Nie hce mi się, bo wyjdzie mi jeszcze, że wszyscy jeżdżą po pijaku i się rozwalają, a na każde przejeżdżające obok mnie auto bym spoglądał pod kątem "ile razy było bite", " czy nie jest przypadkiem zrobione z przystanku autobusowego lub budki telefonicznej" oraz "czy kierowca ma prawojazdy, a może mu już zabrali za jazdę po pijaku albo za punkty".
A tak na poważnie: ciężarówki jeżdżą 24h, 7dni w tygodniu, 30dni w miesiącu i 365dni w roku. Motocykle natomiast tylko w sezonie. Ciężarówki przez dany region przyejeżdżają z całej europy - motocykliści zazwyczaj są tylko miejscowi. Kierowca ciężarówki zazwyczaj wychodzi z wypadku lub kolizji bez szwanku, ewentualnie podczas wywrotki jest poturbowany - motocyklista w najlepszym wupadku jest poturbowany i ma złamaną nogę, a w większości jednak skutki są ciężkie i śmiertelne
Jak nie ma w firmie wypadków, to znaczy, że pracownicy nie pracują

Krzych_2033
625...1249 postów
625...1249 postów
Posty: 813
Rejestracja: 7 grudnia 2006, 09:29
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Post autor: Krzych_2033 » 17 lipca 2013, 00:08

wojtek.d pisze:Teraz sprawdziłem na sejm.gov, że Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. zostało uznane za uchylone. Co do tego szkolenia wewnątrzzakładowego - nie było robione programem mysłowickim. WZDZ natomiast cały czas się nim posługuje. A kiedy się zmieniły te zaświadczenia? Ja mam na zaświadczeniu napisane, że wydano je na podst. §18 rozp. MEN z dn. 11 stycznia 2012r. i jest z tyłu program zawierający 67godzin.
Zaświadczenia zmieniły się z dniem wejścia w życie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 186), czyli 01.09.2012 r.
JędrekSPR pisze:Pawle: nie mówię o zastąpieniu kursu (,,mysłowickiego lub udetowskiego"szkoleniem stanowiskowym - to należy przeprowadzić dla nowego zawsze. Następnie pracodawca wydaje zezwolenie na poruszanie się po zakładzie. Myślałem, że przeoczyłem, ale nie do końca, bo rozp.z 2012 uchyla dotychczasowy sposób kursów:.........."§ 35. Podmioty prowadzące w dniu wejścia w życie rozporządzenia kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych mogą kontynuować prowadzenie tego kształcenia, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216), nie dłużej niż do dnia 31 sierpnia 2013 r.". Dzięki za zwrócenie uwagi. Pewnie przeoczyłbym w wakacje :wink:
Przeczytaj dokładnie. Tam jest napisane "nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2012 r."
BeHaPe Kadr pisze:Witam.
Troszeczkę z niepokojem czytam, ten post... W 2010 roku zdobyłem w ODK program i szkolę "prywatnie" Operatorów Wózków Widłowych. Do programu dostałem wzór zaświadczenia jakie mam wystawiać po kursie. Proszę powiedzcie mi w kilku zdaniach... Czy nadal ten wzór obowiązuje czy mam stosować inny, tj. z rozp. MEN z 11.01.2012r.? Pozatym, nie bardzo zrozumiałem wątek o tym iż mogę szkolić tylko do końca sierpnia 2013r...? W dwóch zdaniach wyjaśnijcie mi ten temat. Jak pojawią się nowe wątpliwości zapytam ponownie. Nie interesuje mnie kwestia rozporządzenia z 2002r., bo z tym sobie poradzę. Na początek tylko te dwie kwestie.
Z góry dziękuję.
Od 01.01.2013 r. masz stosować wzór zaświadczenia zgodny z nowym rozporządzeniem. Szkolić możesz cały czas tylko nowe rozporządzenie mimo, że weszło w życie 01.09.2012 r. i stosunkowo długim wacatio legis (publikacja w Dzienniku Ustaw 17.02.2012 r. to i tak przewidziano w nim taki okres przejściowy, że można szkolić według starego rozporządzenia nie dłużej niż do dnia 31.12.2012 r.

VOLTROM
25...49 postów
25...49 postów
Posty: 48
Rejestracja: 28 maja 2013, 21:31
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Post autor: VOLTROM » 25 lipca 2013, 22:01

Uprawnienie stwierdza, że kierujący posiada umiejętność kierowania wózkiem ( umiejętność ogólna). Zaświadczenie natomiast, potwierdza, że oprócz znajomości prowadzenia wózka, pracownik posiada znajomość zakładu pracy, dróg, organizacji itp- dlatego wystawia je pracodawca i dotyczy terenu zakładu pracy

Awatar użytkownika
yock
1875...2499 postów
1875...2499 postów
Posty: 1876
Rejestracja: 1 czerwca 2008, 21:12

Re: Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Post autor: yock » 31 lipca 2013, 15:33

http://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i- ... ejsze.html#
...czy ktoś ma cały artykuł ww. strony :?:
"Budziki zamordowały miliardy snów... Dlaczego więc chodzą bezkarnie?"

Awatar użytkownika
yock
1875...2499 postów
1875...2499 postów
Posty: 1876
Rejestracja: 1 czerwca 2008, 21:12

Re: Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Post autor: yock » 31 lipca 2013, 15:37

Jak informuje Dziennik GP Państwowa Inspekcja Pracy chce zmienić zasady uzyskiwania uprawnień dopuszczających do użytkowania maszyn i urządzeń podlegających dozorowi technicznemu.
Z materiałów odbywającej się dziś Rady Ochrony Pracy wynika, że operatorzy dźwigów, podnośników wózków widłowych uzyskują uprawnienia, które nie wystarczają od bezpiecznego ich wykorzystania.


Dane Urzędu Nadzoru Technicznego pokazują, że istotną rolę w bezpiecznej eksploatacji urządzeń odgrywają ich operatorzy, wykorzystujący te urządzenia na co dzień jako narzędzia pracy więcej oraz odpowiednia troska pracodawcy o właściwe zorganizowanie prac.

Przyczyną zdecydowanej większości wypadków z uczestnictwem maszyn w latach 2004-2012 były błędy eksploatacyjne. Wśród nich wyróżniają się uchybienia osób obsługujących sięgające 94 proc. w przypadku wózków jezdniowych i niewłaściwa organizacja miejsca pracy (73 proc).
Z analizy zbadanych przez inspektorów pracy wypadków przy pracy, w szczególności wózków jezdniowych podnośnikowych wynika, że główne przyczyny zdarzeń mogą mieć związek z jakością szkoleń, tak praktycznych, jak i teoretycznych obsługujących i konserwujących wózki podnośnikowe. PIP ma uprawnienia jedynie do kontroli zaświadczeń kwalifikacyjnych posiadanych przez pracowników obsługi i konserwacji urządzeń poddozorowych, Nie ma natomiast możliwości prawnych do weryfikacji funkcjonowania systemu potwierdzania umiejętności, w celu dokonania oceny jakości i skuteczności szkoleń oraz egzaminów.
"Budziki zamordowały miliardy snów... Dlaczego więc chodzą bezkarnie?"

Awatar użytkownika
wojtek.d
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 8404
Rejestracja: 15 marca 2013, 09:34

Re: Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Post autor: wojtek.d » 1 sierpnia 2013, 11:57

Takie gdybanie, czy będzie mniej wypadków, czy włączy się myślenie operatorów wózków, jak UDT będzie wydawał zaświadczenia, to jest bez sensu. Na podesty też UDT wydaje zaświadczenia i dalej są wypadki spowodowane bezmyślnością ludzi. Moim zdaniem chodzi tu o nabijanie kasy budżetowej.
PS: na prawo jazdy też zwiększyli godziny szkoleń i co to dało? - więcej starych aut sprowadzonych z Niemiec rozwalonych przez młodych kierowców
Jak nie ma w firmie wypadków, to znaczy, że pracownicy nie pracują

karolm65
25...49 postów
25...49 postów
Posty: 49
Rejestracja: 14 maja 2007, 11:59

Re: Koniec samowolki w szkoleniach na wózki jezdniowe... ?

Post autor: karolm65 » 2 sierpnia 2013, 11:02

W całości popieram , najperw muszą zacząć myśleć operatorzy tych wszystkich urządzeń , albo trzeba stać przy każdym i go pilnować. Ale przecież inteligentnych inaczej nie powinno się zatrudniać na tych stanowiskach , no i lekarz też ich kiedyś badał.
Ciężko jest zmienić mentalność naszego pracownika.

ODPOWIEDZ